Buat Hadiah Rekaan Anda Secara Online!

15 November 2009

Sejarah henfon dalam hidupku.....

Manusia zaman sekarang ramai yg dah maju...yg tak maju mybe ade dlm 5% je dlm dunia ni(pandai2 je wt fakta sendiri)

So, ape yg aku nk citer kt sini ialah pasal henfon...tipulah kalu korang tak kenal henfon....adik aku yg darjah 5 tupun dah pakai henfon....kalau korang x tau henfon tu ape baik korang x yah bace blog aku ni..sebab org yg x kenal henfon mane reti nk kenal pc...hahaha

Dah2....panjang pulak aku berceloteh...berbalik pada tajuk entry ni lak....
Korang nk tau henfon ape yg mula2 skali aku pakai...
Senarainye ade di bawah....jeng3!!!


Haa..ni lah henfon pertama aku dulu....nokia 3315....ade dapat free je henfon ni..mase form 4..free cmne??secret laa...





Ni pulak henfon kedua aku...Sony Ericsson J200i..smart gak henfon ni...aku dapat henfon dari abah aku..tapi kena bayar RM75 rasenye....hahaha.....




Okeh..ni pulak henfon ketiga aku & henfon berkamera pertama aku...Motorola L6..henfon ni pun henfon pertama yg aku beli pakai duit sendiri masa form 5...duit biasiswa dol...haha....masa ni kira maju giler r pakai henfon ade kamera(walaupun 1.3 megapixel je)...x abis2 snap....hahaha....




Henfon ni pulak henfon keempat aku....Nokia 5310 XpressMusic..henfon ni pun aku beli pakai duit sendiri jgk...tp duit PTPTN aku la yg pakai....aku suke henfon ni sebab nipis macam biskut kering(macam tuan die jgk)..hahahaha.......




Model ni pulak aku beli utk buat second henfon aku..Nokia 1200...maklumlah...simcard banyak..hehehe...simcard banyak tp henfon satu ape kes...baik buat sudu je simcard tu kan....so thats mean aku pakai 2 henfon la lam satu mase....murah je aku beli henfon ni..RM 95 je....kat kedai henfon aku beli...bukan koperasi poli plk ye...



And the last......henfon ni...Sony Ericsson W910i...aku swap ngn hnfon XpressMusic tu ngn kat Mudah....mudah jee....henfon ni lah henfon 3G pertama aku....best henfon ni....leh shake...ade auto rotate....blh kate ni lah henfon paling canggih dalam sejarah henfon yg aku pernah miliki....
Tapi yg sedihnye.......henfon ni serkarang rosak & ade kat wad kecemasan Dungun...rosak sebab masuk air mase aku accident ari tu....mmg frust giler r aku...pakai baru je sebulan...belom puas lg....huhuhu......


Okay kawan-kawan...tamat sudah bab sejarah henfon dalam hidup aku...macam mane lak sejarah henfon dalam hidup korang??...cewahhh...ayat macam lam program kanak2 lak....huk3....

Sekian...Wassalam.........

No comments:

Post a Comment

Kalau dah baca tu, komen2 la sikit....